Monday, April 27, 2009

HaPPy BirThDay!!! NuRAdLina..


Nuradlina (semoga panjang Umur & Murah Rezeki)

Dik Nur dah tak sabar nak potong kek...


Kanak Kanak Riang



Makan-makan...(En.Shidi sedang menjeling kek...eh apohal deng xdapet kek ni...)





Tiga Dara Pingitan....Tan.. Tin.. Tun...











Makcik Anie







Lelaki Melayu Terakhir...Syed!! mana baju melayu hahaa...









Perempuan Melayu Terakhir...









Makcik Siah (ketua kompang),Makcik Ziha (Ketua Kampung) & Makcik Yati (Ketua Masak)..keh..keh..jgn marah adik manis...









Ramainya makcik-makcik....











Pada Hari Jumaat malam Sabtu bersamaan 24hb April 2009 bertempat di Surau Penempatan aku ada makan-makan sempena Hari Lahir Nuradlina anak Lin, Aku datang cuma menyebok je tak nolong pun...ya lah aku kan keje tak dapat lah nak nolong masak-masak... Aku tolong makan je ya Lin...keh..keh..keh.. Dah besar Dik Nur kiter ya...Semoga Panjang Umur & Murah rezeki...Amin Ya rabilalamin... Laaayaan je lah...

TaNpA TaJuK..

Aku masih peringkat utk menghabiskan novel2 yang aku beli hari 2...eh lamanya ko baca bertahun2 baru habis...eh..eh..mana ada bertahun berkurun je..keh..keh..keh.. aku buzy body lah skrang ada saja koje yg aku perlu lunaskan...so aku masih peringkat mengeja dengan betul2 & menghafal Novel TLT & ADK utk menjadi lebih cemerlang....mengarut2 lah...Ahhhh laayan je lah...

Wednesday, April 22, 2009

PeStA BuKu..


Aku g pesta buku semata2 nak beli buku ini...Aku jatuh cinta lagi bila tengok cover Aku Ada Kamu ni Rose weh!!!.

























Punye lah ramai org pegi hari 2 aku dah g pagi lah 2 tapi org ramai gak ingat pagi tak ramai sgt org...huh jenuh plak nk cari booth NB Kara, kenapa dia org tak buat booth utk novel sederet je ,utk majalah sederet...kan senang nak cari kalu cam tukan?? ni tak....mek ja plak nak cari Booth Berita Publishing jenuh plak turun naik tangga dia dah lah tergeliat kaki masa main netball sian plak aku tengok, Aku nampak Booth APO tapi ramainya org, bebudak sekolah sesaja ingat nak gak mintak Signature En. Pandan ke, En. Cendol ke, En. Rambai ke, alah sapa2 lah yg glamor kat booth 2 tapi yang adanya En. Petai je...malas lah En.Petai tak Glamor sgt...keh..keh..keh..jgn marah ya..gurau ya En.Petai ... Kat booth NB Kara aku tengok penuh dgn peminat Novel2 Karya Norhayati Berahim, Lili Haslina & Nora Ismail eh macam pernah tengok je nama tu...oh Rose Harissa rupanya...Yang buat aku frust sesgt tak teringat nak bergambar dgn Norhayati Berahim..mula2 ingat tapi bila dah jumpa dgn cek'rose kita dah kaget lah pulak (terima kasih Cek' Rose ya bagi aku penanda buku itu)...aku jadi malu sebenarnya bila tengok Norhayati Berahim masa tu...hwaaaa..huhuhukkk...Layyyyaaannn je lah???


P/S: Kepada Zila & Sham jgn marah ya bila aku bwk kakak kesayangan korang gi pesta buku kali ini...keh..keh..keh.. tak pa lain tahun korang plak bawak dia ok...

KeNaPa Ya..

Macamana nak faham aku pun tak faham apa yang tidak difahami oleh aku...entah apa ko merepek ni hahaha....kes dah belarutan 6tahun, aku tak faham kenapa majestrit(memang aku salah kan ejaan) atau pun Hakim yg aku pun tak tau namanya apa tah yang aku dengar ia seorg perempuan yg agak baru berpindah kesitu...kenapa dia tangguh kan kes itu???? hari tu dengar kata dah selesai hanya tunggu masa utk diberitahu bersalah atau tidak...kenapa dan kenapa masih nak postpone lagi hahah... Aku yang susah hati ni kenapa plak??? Dia aku tengok cam biasa je...arrrhhh Layan je lah...

Friday, April 17, 2009

MaKaN-MaKaN..











Ada persembahan dari Bibik & Ah Lian










Alhamdulilah kenyang aku hari ni tak yah fikir apa nak makan tengahari nie...ada org belanja...aku bkn secretarie pun tapi dah ada yg nak bawak pegi je lah...anyway thank..thank u...

Wednesday, April 15, 2009

Hai EnTaH LaH....

Aku bukan nak jaga tepi kain org, tapi aku ni perihatin kepada wanita2 yg tertindas oleh lelaki yang tak reti nak bertanggung jawab....isteri masih pantang selepas 3 hari menanggung sakit di hospital...si lelaki itu boleh berfoya2 dgn betina lain yg lebih gebu katanya??? nak ketogeri kan jenis apa kalau camgini!!! yg tak boleh tahannya bawa dtg lagi dipenempatan aku ...dengar citer nak kawen dgn betina itu...aku tak faham kenapa ada lelaki yang tak pernah cukup apa yg sudah dimilikinya...kenapa yerk????...apa yg aku tahu bukannya kencing manis tapi sentiasa melayan ais itu yg dari kembang ke keding... ini kah contoh kecermerlangan yg anda dapat dimasa itu...kenapa ada segelinting pemimpin tak nampak ketidak cermerlangannya dia...ke? pemimpin itu pun sama2 menjaga kecurangan masing2....Aku tau tapi demi menjaga hati dan perasaan wanita2 ini aku terpaksa diamkan aje kecurangan mereka2 itu.....huh...huh..huh.. sapa yg terasa panas minum lah air jgn melayan ais...Laaaayyyyannn je lah...

TaK FaHaM AkU...

Dah banyak kali aku kata, masih tak faham2 jugak...camner nak terangkan aku pun tak tau dah...kenapa aku bukan org lain??? aku tak berminat...aku tak suker... aku tak...aku tak...SuKer ok titik. Eh masih lagi merayu...Arrrhhh... kekdg tekanan jugak tapi aku buat buduh je... ahhhh...Laaaaayyyyannn je lah...

Thursday, April 9, 2009

YaNg MaNa Arrrrhhhhh...

Yang mana ya... aku nak yg ni ke yg itu....
Ke yang ini..

keh..keh..keh..yg ni je termampu aku beli....mahal hoooo...rm6.90 je...tambah minyak jadi lah rm46.90.





He..he..he..Layyyyyaaaaaannnn je le...

Tuesday, April 7, 2009

Hai EnTaH LaH....

Aku hangit betul kalau laki pandai membuat je tapi tak pandai bertanggung jawab.. macam!!....adalah nama dirahsiakan bagi tidak memburukan keadaan....aku kesian kat isterinya dah le sakit nak bersalin, laki tak tau kemana ...org lain pulak yang jenuh mencari lakinya,tanya org sana,tanya org sini....anak dia org lain plak yg tolong jagakan...org lain tolong bawak bini dia ke hospital dan tolong bayarkan,ya lah warga asing kena bayar deposit dulu baru boleh...boleh ke di panggil suami kah itu???? Dah tau bini dah nak bersalin, balik lah rumah, hai.. melayan cik husin lah tu...aku tengok dah kurus kering jadinya bila tnya katanya sakit kencing manis....tak sanggup aku merasa air kencing...huh..huh..huh...bukan sekali lakinya buat perangai...hari tu isterinya keguguran, kebetulan ada kenduri di penempatan aku tu, ramai lah yg menolongnya....so ambulan yg bwk kehospital...dah sampai hospital org lain yg tolong bayarkan....lakinya tidak dtg pun...si isteri sakit selepas di D&C....mana suaminya???? kita yg dtg melawat pulak yg kesian, belikan keperluan untuk dia, walaupun isterinya bukan warga negara M'sia sebagai manusia kena lah ada keperihatinan & keperimaknusian....ni tidak beranak tiap2 tahun selagi tak dapat perempuan katanya....si isteri pun....dah tau macam 2 cuba lah cari alternative lain....Sampainya hati laki dia kan...dah le xbagi bercampur dgn org setempat.... kalau akulah dah lama aku berambus, itu kalau aku....tapi dia sebatang kara di sini....nak balik negara dia pun susah tak balik pun susah.... Hai Entah lah... 'Ada seko anok tupa atah jula mutai...tujuh eko berok lapar jale cari make...jale cari make...kejadiei tuhan dipanggil namo tupa asalnyo dale ute sejenis mamalia'.... malas lah aku, Lu Fikir Lah Sendiri...Laaaayaaaaannnnn je lah.....

Monday, April 6, 2009

DuRiNg ThE HaRd TiMeS...

keh..keh..keh...ada ke yg macam nie????...
Haha..yg ni bagus cuba contohi mereka...he..he..

Nie pun sama...judi adalah haram...


Jangan cuba2 buat cam gini walaupun sesengket mana pun anda...



Kalau lah boss aku jual nasik lemak aku pun xnk beli...




Kalau rasa nak kena buang keja cuba lah wat camni kat bos anda...he..he..













Layannnn je lah......






Friday, April 3, 2009

PaDaNg SaSaR..PaRt TwO....

Tuan Looi di paksa untuk bergambar...sabor je lah...he..he..
Iklan Ubat gigi....








Huyoooo...licin plet di sapunya...




Nie..Penembak Pro...Lin, Helmie, En. Shidi, SI Hamdan, Awei & Tuan Din.





























Standby woi...









Haluuuu...empat serangkai....










Ni lagi Bakal Penembak Negara.....hausss....











Ujian Je...(ada masuk paper BM tak???)












Bakal Penembak Negara...ha..ha..













Dua hari aku berjemur..hah padan muka nak sgt pegi....eh.eh..dah aku nak, aku punye suka lah...tapi best lah...dapat pegang dapat tengok...ah..yg nyatanya memang bestlah.... sebenarnya ada petandingan, ada hadiah tempat pertama hingga ke sepuluh untuk org awam....untuk anggota Polis dari satu hingga empat je.....dapatlah jugak hadiah cenderahati...terima kasih sekali lagi dari aku untuk semua....Tuan Looi Jumpa di USJ....ofis aku dekat je dgn balai boleh numpang naik motor besar tu yerk...ha..ha..ha.. jgn marah.....




























Terima kasih buat:- Puan Mohaini, Ibu, Ziela, Safarina dan yg lain2...rumunandri....tocei...thank u... Apa2 pun Laaaaayyyyyaaaaaaa je gambar yg aku snap...Tuan Looi!!!(sham jgn marah)....ha..ha..ha..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...