Monday, June 29, 2009

MeLaWaT...

Empat Serangkai...
Sempat lagi tu...



Kesian Fikri...
Hensem lah Doktor tu...kwang..kwang..kwang..

Di penempatan aku dah ramai yg kena virus nyamuk aedes ni, semua kena yg berdarah punya...tapi tak ternampak pulak tempat menakung air kecuali dibawah pokok jambu dan mangga dan ada reban ayam,reban arnab, reban kucing dan reban b**i kalau boleh bela lah kot...jgn marah...aku memang marah dah le ddk apartment ada hati nak bela binatang peliaraan...cukup2 lah menyemak..kang ckp bergaduh pulak jadinya...nak biar macam2 sampah ada sakit mata memandang..sakit lagi hati yang menanggung...arhhh layan je lah...time Fikri anak ayahnda masuk ward baru lah makcik2 pegi melawat kat hospital...sebelum tu dengar2 dah kuar hospital...yg tragisnya anak ayahnda empat org yg kena denggi ni...hai aku kesian kat kak bee...sabor ya..sabor....Layaaannnn je lah...

Thursday, June 25, 2009

AwArD...



Aku dapat award dari che' rose, thank u laling...aku tau wujudnya Che'Rose @ Nora ni dari Majalah APO,bila aku baca citer seram dia...hati aku berkata2..huh minah ni betul2 nenek kebayan ni (bkn yg tua menakutkan tu ya..yg vouge ok)...ya lah citer seram2 ni selalu yg berani2 je leh buat....(ruper2nya ko penakuit ya ...keh..keh..keh...) Bila aku beli novel Berikan Cinta Mu, aku mula jatuh cinta dgn jalan citernya yg tidak terlalu berat dan tidak terlalu ringan...yg sedang2 aje tapi menarik...yg sebenarnya aku jatuh cinta dgn watak Azalan...muhahahha...dan aku usahakan juga mencari novel Cinta Mekar Dihati, ya lah kat rmh aku yg ada kedai basikal, kedai buku belum ternampak lagi jual novel???...jenuh gak lah, sampaikan aku mintak tolong kakak bwh rumah aku yg selalu bershopping kemerata shopping complex untuk membelinya...bagi aku lah CMD kurang pedasnya kerna nama primadonanya membuatkan aku tak berapa berkenan...aku benci Fasha Sandra...plastic...keh..keh...keh....Apabila aku dapat bersua muka dgn che'rose masa dia sendiri menghantar Serasi Di Hati pada aku...humaaaii sukanya aku macam kera mendapat bunga...(macam je ya aku bukan kera itu....) Tak sangka plak aku che'rose ni cute orgnya, hitam manis, brutal & kalau dia gelak....(jgn marah adik manis) SDH ni plak citer nya 18sx kit, yg bdk2 kalau baca jgn tiru aksi didlm citer itu..kwang..kwang..kwang...bab curang tu membuatkan aku nak terajang je laki dia...aku pernah terajang betina sbb lelaki.....muhahahahha... Masa pesta buku hari tu aku dah siap pesan kat mak aku yg aku nak kuar pagi dan balik petang...aku paksa kakak bwh rumah aku dan mek ja ikut aku g pesta buku kerna nak beli Tuhan Lebih Tahu dan beramah mesra dgn penulis2 yg aku minati...macam bersastera lah pulak....itu je lah citer saya sepetang bersama che'rose...Layan ya Laaayaaan je lah hari ni aku tak nak layan c'husin aku dah tobat...esok lusa belum tau lagi....muhahahahhaaaha.. eh terlupa plak, kena bagi kat 5 sahabat kan...

Zakiah-http://zakiahbintiponrahono.blogspot.com
S.yanaz-http://darlingabu.blogspot.com
Sueaiilee-http://sueaiilee.blogspot.com
Joyz - http://joy4eva.blogspot.com
Mrs Cerpelai http://fiezzamy.blogspot.com (En. Cer aku bagi dulu kat bini ko ya..ko bagi je lah benda lain cthnya kain sarung ke,bas sekolah ke & lain2 lah..keh..keh..)

Tuesday, June 23, 2009

BoSaN..

Tetiba rasa bosan yang amat sangat.. teramat bosan...nak buat apa ya???
teringat citer 2 hari lepas bila mmber aku nampak seorg berpelukan dgn seseorg yg bkn muhrim...huh..sapa 2...yg seorg isteri org dan seseorg suami org...lagi di tengok lagi berpeluk nak menunjuk ke??? huh..dunia..dunia..entah lah layannn lah citer aku yg teramat membosankan ini...scandal maut namanya ini...keh..keh..dapat tau pasangan masing2 jahanam kena tanam hidup2...mampus...layannnn..aku lagi suka layan c'husin dari c'kay yg memeningkan.....keh..keh..keh..

Wednesday, June 17, 2009

RuMiT...

Harapan hari ini memberi seribu kejayaan buatnya...semoga tiada lagi kerumitan yg dihadapi, terlerai dengan satu kata-kata dari yg berkuasa dlm undang2...yang salah tetap bersalah tapi yang tidak bersalah jangan dihukum dengan bebanan yg merumitkan kepala hotak mereka....kenapa jadi begini???aku tiada jawapan hanya dia yg tau...tapi katanya ia terananya..kejam..memang kejam....aku yang terasa sensaranya...
Harapan aku esok mulanya hidup baru...agar keroh bertukar jernih...
Kita sama-sama berdoa agar segala kerumitan tiada lagi....

Huh...bersastera lah pulak...aku teruja...pening...dan pelbagai...harap bebonar tiada lagi kerumaitan yg merumitkan...keh..keh..layyyaaaan....
jangan tak layan...

Monday, June 15, 2009

DuiT..oh DuiT..HaRtA..oh HaRtA..

Pasal duit & harta org selalu bergaduh...kenapa??? ya lah bedah weh...keperluan.. tak de duit nak masuk tandas pun tak boleh, ko nak melepas tepi longkang??? yang menjadi aku hairan dan ajaib tu kan....kan..kan...kenapa nak bergaduh bagai??? ahhh..tak tau lah tekanan gak memikirkan kenapa pasal duit bleh jadi camni tak menentu...bila org kata aku tikam belakang seseorg tu, yg buat aku tak puas hati, bila pulak aku wat macamtu???? kalau aku wat dah mampus keras dah dia tu....arrrrhhhh...aku tak kisah langsung ko sapa...org kaya ke..datuk ke..apa pangkat ko aku tak heran lah....Depan lain bunyi ceritanya belakang aku lain plak bunyi ceritanya...nak byk sgt duit....hah buat lah sampai kaya raya....tak payah nak buka citer yg bukan2....Huh..Kat kg aku pun sama yg mmembuat aku herannya ...Adalah Datuk sedara aku gak datang kenduri kawen sepupu aku....wah..wah..kalau boleh nak dukung ke rmh dan antor ke kereta ....huh..menyampah...tengah makan sanggup berhenti...anak atas riba melalak2 letak atas kerusi punya lah nak hantar Datuk ke kereta...Datuk tu bagus sgt ke???siap cium tanggan.....dgn mak aku mak sedara sendiri salam je...boleh...gitu??? Hipokrit....Abang aku pun sama cari duit byk2 anak terabai...bagi india jaga anak dia...huh dah tak ada melayu di sekitar rmh ko ke??? bila aku bagi pendapat dia kata tawakal je fikir yang baik jgn fikir yg tak elok...nak kata apa??? tu pun satu...bila aku mintak tolong sikit mula mengungkit...sian bini lah apalah....pun sama Hipokrit...Bengong... Pasal duit semua boleh jadi lah...menipu kerna duit...merompak...menyamun...meragut....mencuri....
membunuh...ahhhh macam macam lagi lah....dah 6 tahun aku sabar sebab duit lah puncanya, masih macam tu gak tunggu 17/06/09 ni aku nak tengok apa jadi???? Laaayaaan je lah c'husin tu....adeh!!!tak pun layan c'kay....pening...pening..pening...


Wednesday, June 10, 2009

MaLaS


Huh...dah macam keta angkut tanah...malu gak bila ada suara sumbang memerli keta aku yg dah tak ada ruper keta tu...kotornya boleh wat tukun tiruan...keh..keh..keh.. aku malas nak basuh...bkn apa tempat mamat india yg aku selalu cuci tu dah tutup, kat situ je aku dpt cuci dgn percuma...ha..ha..ha..ambil kesempatan lah tu patut lah india tu gulung tikar...tara untung kalu ini pompuan dtg sini cuci....kalau nk basuh kat tempat lain bukannya xboleh...apa sangat lah setakat RM7.00 tu ....aku saja malas nk hantar...nak basuh sendiri lagi lah, jenuh plak aku nak mengangkut air turun kerna rmh aku bertingkat2, tak pasal plak aku tergolek-golek kat depan rmh kakak kesayangan dek licin air tumpah, jenuh plak aku mop depan rmh dia kerna tak tahan dengar bebelan mesra dari dia.....nanti lah tunggu dua tiga bulan lagi baru aku nak gi basuh keta tu...huk..huk...huk...biarlah...janji hati aku suci dan murni....muhahahahah...Laaayaaan...

Tuesday, June 9, 2009

HaBuAn TeKaK

Sejak akak kedai Oren tu tukar kaler jadi hijau,menu pun bertukar sama... dulu ada nasi campur, skrg dia buat masak ala2 kelantan yg tekak aku yg kecik ini tidak lalu nk mentekedarah mknan yg cam gitu hari2...kalau nasi campur tu buleh lah tukar2 sayur ke ikan ke ayam ke... ni entah lah....tension gak...nak ke kedai taun lama xde selera lah pulak dah mcm2 aku dengar tentang ketidak halalannya kedai yg bernama kopitiam ni... aku dah tak tentu arah mana nak mkn tengahari....Kedai yg sebelah tu plak...mknan semua manis2 lama2 aku mkn kencing manis pulak nanti...he..he..he..puasa sunat je lah....Tadi aku g bungkus mee kat van bwh pokok, ramainya org kat situ...jenuh gak lah menunggu.. mee tu boleh tahan lah...Tapi bagi aku yg tekak kecik ni rasa x berbaloi..kerana mee dia byk sangat tak habis...membazir amalan setan....huk..huk...apa yg ko merepek ni hahah...aku boring....a/c dah audit...yahoo...boleh enjoy tahap ultraman.....Layaaan...terasa nak mkn stemboat dlm tempayan...keh..keh..keh..weh bodoh dapur aku tadi maner hahaah....

Friday, June 5, 2009

SaLaH SiaPa????

Aku kah yg bersalah bila ikmal langgar keta aku??? Dah le bwh umur, Lesen xde, bwk motor macam pelesit, aku gak yg rasa bersalah bila tengok dia terbang macam superman...semlman aku tak tido memikir kenapa dia boleh langgar keta aku, mcmaner nasib dia, terukkah dia... tapi masa bapak dia bwk g hospital memang banyak darah lah...mak dia bleh pengsan kat situ...aku rasa bersalah sangat bila tengok mak dia pengsan, takut gak aku bila jadi mcm nie....aku tak tau salah siapa....aku kah!!! nak report pun tak sampai hati lah pulak, terpaksa lah aku settelkn sendiri.....bkn apa baru lagi rasanya keta aku tu dicat bila aku melanggar keta gen2 hari tu....mood aku nak bercuti pun dah hilang....aku ni tak boleh ckp benda2 yg merepek mcm tu agaknya....ala-ala mahsuri lah pulak...aku ada gak berckp2 sendiri "eh budak2 ni bwk motor lelaju ada gak terbang kat keta aku ni kang"....tapi dlm masa 2 hari hati aku dah berdebar cam ada benda nak terjadi je...rupa2nya betul lah ada yg terbang....keh..keh..keh...Layaaan je lah...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...